Afegir contingut


Un cop hàgiu creat la vostra escena, podeu començar a personalitzar-la afegint contingut. Tingueu en compte que per publicar la sala al CatVers, els projectes de Spoke tenen un límit de mida de 128 MB.


Models 3D


Spoke us permet cercar contingut en 3D des de Sketchfab. Podeu trobar col·leccions al navegador multimèdia d'actius. Si teniu models .glb o .glTF existents, també podeu penjar-los a la vostra biblioteca de recursos.


Carregant contingut


Pots penjar els teus propis recursos existents per utilitzar-los a Spoke. Per carregar contingut:


  • Seleccioneu la pestanya "Els meus recursos" al tauler Recursos de l'editor de Spoke

  • Feu clic al botó "Penja" al tauler "Els meus recursos" i trieu el fitxer que voleu penjar

  • També podeu arrossegar i deixar anar contingut a la finestra de l'editor per penjar-lo a Spoke. Les escenes tenen una mida de 128 MB i els fitxers utilitzats a l'escena han de ser inferiors a aquesta mida.


Generadors de models 3D


Si voleu crear una habitació que tingui un objecte 3D específic del qual la gent pugui fer còpies, podeu crear un element "Spawner". Això pot ser útil per facilitar la creació d'una escena que permeti a diverses persones obtenir ràpidament les seves pròpies còpies del mateix objecte. Per fer-ho, haureu de copiar l'URL del model que voleu, crear un element "Spawner" des del tauler Actius > Elements, i enganxar l'URL al quadre de propietats.


Imatges


Les imatges es poden afegir a Spoke amb una projecció 2D o una projecció equirectangular de 360 ​​graus (un format que es pot utilitzar com a skybox o un altre tipus de fons d'escena). Podeu penjar imatges o gifs des del vostre ordinador o utilitzar l'eina de cerca integrada des de Spoke per trobar contingut multimèdia en línia.


Vídeo


Pots enllaçar vídeos en línia a Spoke per crear un reproductor permanent per al contingut del vídeo. Spoke intenta reproduir automàticament qualsevol classe de contingut de vídeo o transmissió en directe. Els URL de YouTube i Twitch solen funcionar bé per a la reproducció en temps real si voleu tenir un enllaç permanent a un canal en curs a la vostra escena. Igual que les imatges, els vídeos es poden projectar en 2D o en una projecció equirectangular de 360.


Val la pena assenyalar que el comportament actual dels vídeos a Spoke es pot configurar per reproduir-se i fer un bucle automàticament, però actualment no podeu canviar el vídeo enllaçat després de publicar l'escena a Hubs.


Si voleu utilitzar tipus addicionals de fonts, com ara una pantalla o una finestra compartida des del vostre escriptori o de la vostra càmera web, podeu afegir-los després de crear una sala amb la vostra escena. Ara com ara, l'ús compartit de pantalla i càmera no es pot instanciar dins de Spoke.


Àudio


Podeu afegir enllaços a fitxers .mp3 per afegir àudio a una escena de Hubs. Actualment, però, no hi ha controls sobre els clips d'àudio afegits amb Spoke.


Emissor de partícules


L'emissor de partícules és un objecte de Spoke que genera partícules en moviment.


Enllaços


Podeu incloure enllaços a la vostra escena que apuntin a altres sales del CatVers o a diferents llocs d’internet. Per crear un element d'enllaç a Spoke, aneu a Elements i seleccioneu l'element "Enllaç". Quan el vostre element d'enllaç estigui seleccionat, enganxeu l'URL al tauler de propietats. Quan la vostra escena es publica i s'utilitza per crear una sala, l'URL es resoldrà pel tipus de fitxer i es mostrarà segons el tipus de contingut. Si utilitzeu l’URL d’un lloc web general, el CatVers intentarà fer una captura de pantalla i mostrar el contingut on es col·loca l'element d'enllaç. Si l'URL no es pot resoldre, mostrarà una imatge multimèdia trencada.


Marcs multimèdia


Podeu utilitzar l'element Marc multimèdia per designar àrees a les quals voleu que els objectes multimèdia s'ajustin. Els marcs multimèdia poden acceptar tant suports 2D com models 3D.


Zones d'àudio


Les zones d'àudio són volums 3D que modifiquen les propietats acústiques de les fonts d'àudio (avatars, vídeos, àudios, objectius d'àudio, etc.) en funció de les posicions de la font i de l'oient respecte a la zona d'àudio. Una aplicació òbvia seria atenuar els volums de les fonts d'àudio basant-se en àrees 3D com les habitacions per imitar el comportament del món real.


Les zones d'àudio funcionen segons la font d'àudio i les posicions de l'oient d'àudio i poden ser de tipus inOut i/o outIn.


inOut: els paràmetres de la zona d'àudio s'aplicaran a les fonts d'àudio dins del volum de la zona d'àudio quan l'oient estigui fora de la zona.


outIn: els paràmetres de la zona d'àudio s'aplicaran a les fonts d'àudio fora del volum de la zona d'àudio quan l'oient estigui dins.



Recent Posts

See All

Podeu publicar una escena directament al CatVers o exportar-la com a fitxer .glb o com a escena de Spoke heretada. Publicació al CatVers Quan publiqueu al CatVers, la vostra escena tindrà un URL únic.

Generació de quadrícules de navegació El plànol defineix tant per on pots caminar, com de quina manera els objectes interactius xoquen amb l'escena. Crea una quadrícula de navegació (on es pot caminar