Resolució de problemes


Encallat a la pantalla de càrrega


Les sales poden tenir models 3D complexos o objectes que poden augmentar el temps de càrrega, especialment en dispositius menys potents (és a dir, telèfons mòbils o alguns dispositius de realitat virtual autònoms). Si us quedeu bloquejats a la pantalla de càrrega, proveu d'actualitzar la pàgina o carregar l'escena en un altre navegador o dispositiu.


L'àudio sona entretallat


Que l'àudio soni entretallat pot indicar que el vostre dispositiu/xarxa té problemes amb la sala. Això podria ser degut a la complexitat dels objectes de l'escena o al nombre d'altres membres de la sala presents. Si utilitzeu un telèfon mòbil, és possible que la qualitat de l'àudio i el rendiment millorin si entreu a l'habitació des d'un dispositiu més potent, com ara un ordinador.


No puc escoltar ningú / algú no em pot escoltar


Un problema de connectivitat pot fer que una persona de la sala no pugui escoltar un o més participants en un espai. Primer, us recomanem que confirmeu que podeu sentir altres sons a l'habitació (per exemple, el so que fa un objecte quan l'afegiu a l'habitació, un vídeo a la sala o el so del xat) i que les vostres preferències d'àudio no estan configurades a volum 0. Confirmeu també que no esteu silenciats i que heu habilitat els permisos de micròfon. Si no rebeu cap àudio, proveu de tornar a connectar-vos a la sala amb un altre dispositiu de sortida d'àudio.


Els auriculars amb cable no funcionen


Si els auriculars amb cable no es connecten, us recomanem que comproveu el següent:


  • El vostre navegador és compatible amb WebVR? Recomanem Firefox per a experiències de WebVR amb dispositius connectats per cable.

  • El teu navegador està actualitzat?

  • Tens instal·lat i actualitzat l'aplicació SteamVR (Realitat mixta de Vive/Windows) o Oculus (Rift)? (només en els casos de dispositius VR per cable)

  • El vostre dispositiu de realitat virtual requereix un altre programari de suport (p. ex., Windows Mixed Reality Portal)? Està instal·lat i actualitzat?

  • Si utilitzeu Windows Mixed Reality, heu instal·lat també l'eina Steam VR?

  • El vostre navegador utilitza la mateixa targeta gràfica que les ulleres de realitat virtual?


Hi ha ressò a l'habitació


Es pot produir un “efecte eco” si un participant no porta auriculars. Pots demanar als participants que silenciïn el micròfon quan no parlen o, com a moderador de la sala, pots silenciar-los tu mateix al menú del seu avatar. També podeu reduir el volum de l'usuari al menú del seu avatar.

Tinc un mal rendiment en una sala amb un ordinador prou potent


Confirmeu que el vostre navegador tingui activada l'acceleració de maquinari. Això permetrà que el vostre navegador utilitzi la targeta gràfica, que és important per renderitzar les sales amb un millor rendiment. Si esteu en un ordinador portàtil amb una GPU discreta, també hauríeu de confirmar que el navegador està utilitzant la targeta dedicada a la configuració de l'ordinador.


Error: "No es pot connectar"


L’error que diu "no es pot connectar" sovint és causat per un tallafoc. Com a mínim, el CatVers necessita que el vostre ordinador es connecti als ports externs 80 i 443, tots dos mitjançant TLS. Idealment, també hauríeu d'obrir els ports 51610-65535 a UDP i TCP al tallafoc del vostre router.


La pàgina de destí està en blanc


Si utilitzeu Internet Explorer, proveu d'obrir el lloc web amb un altre navegador. Si no apareix a altres pàgines, proveu d'esborrar el “caché” i les galetes (cookies) d'aquesta pàgina.


El micròfon no funciona


Si no es capta cap so de la vostra veu, primer comproveu que el micròfon estigui ben connectat i que hàgiu seleccionat el micròfon correcte als permisos del navegador. Si encara no funciona, és possible que hàgiu de mirar la configuració de privadesa i seguretat de l'ordinador per assegurar-vos que els permisos del micròfon no estiguin bloquejats. Si encara no funciona, proveu-ho amb un altre navegador. El CatVers funciona millor a Firefox i Chrome, però també s'executa amb la resta de navegadors.


Si el micròfon capta la teva veu, però sona distorsionat, comproveu que no feu servir un micròfon d'auriculars Bluetooth, ja que no sempre funcionen bé amb les eines basades en el navegador.


Compartició de pantalla / càmera web no funciona


De manera semblant als problemes del micròfon, si no podeu fer que la pantalla compartida o la càmera web funcioni, primer assegureu-vos que els dispositius necessaris (càmera web) estiguin connectats. Assegureu-vos que tinguin els permisos adequats per executar-se al vostre navegador. Si encara no funciona, és possible que hàgiu de mirar a la configuració de privadesa i seguretat de l'ordinador per assegurar-vos que els permisos no s'estan bloquejant. Si encara no funciona, proveu-ho amb un altre navegador.


Els objectes desapareixen després de sortir de l'habitació


Per defecte, qualsevol objecte que creïs a una habitació desapareixerà quan marxis. Això evita que l'habitació es torni desordenada i lenta a mesura que les coses es deixen enrere. Si voleu que un objecte es quedi a l'habitació, obriu els controls de l'objecte (passeu el cursor sobre ell i premeu la barra espaiadora de l'escriptori) i seleccioneu "fixar". Un objecte fixat romandrà a l'habitació fins que es deixi de fixar o se suprimeixi.


Els objectes apareixen com a enllaç multimèdia trencat


Si intenteu importar un objecte i es carrega com a enllaç trencat, pot ser que sigui un format de fitxer no compatible o que sigui massa gran. S’admeten càrregues de fitxers de fins a 150 MB.


YouTube no funciona


Els vídeos de YouTube no funcionen de manera fiable al CatVers. Us recomanem que proveu Vimeo o deseu el vostre vídeo a Dropbox i el reproduiu des d'allà.


Recent Posts

See All

Canviar el nom i l’avatar La primera vegada que entreu a una sala de Hubs triareu un nom i un avatar. Podeu canviar-los en qualsevol moment fent clic al menú "Persones" a l'extrem superior esquerre de

Tens una sala del CatVers on vols que avatars específics estiguin disponibles per a persones específiques però no per a altres? Per exemple, una sala on l'intèrpret té un avatar exclusiu o els moderad

Interfície de l’usuari Convidar: obre un quadre de diàleg amb informació sobre com compartir la sala amb els amics. Trobareu més informació al “Menú Convida” de la secció “Menús” d’aquest capítol. Sil