top of page

Optimització d'escenes


Millora del rendiment


Quan creeu escenes al CatVers, probablement voldreu que funcionin bé en una àmplia gamma de dispositius. Des de dispositius de realitat virtual amb cable d'alta potència fins a telèfons mòbils de baixa potència. El rendiment d'una escena pot variar segons el tipus de dispositiu i la velocitat de connexió dels vostres visitants.


Una manera de millorar el rendiment de tothom és reduir la complexitat d'una escena. Això podria implicar reduir el nombre d'objectes en aquesta o optimitzar els actius que utilitzeu. En aquesta secció us expliquem breument els passos que podeu seguir per optimitzar els vostres actius.


Mesurar el rendiment


Per veure més de prop el rendiment de la teva escena, pots obrir el menú “Estat de la realitat virtual”. Feu clic al mesurador d'FPS a l'extrem inferior dret de l'escriptori (o a VR, escriviu “/vrstats” al quadre de xat). Això us mostrarà informació addicional sobre el temps de càrrega, el nombre de triangles i les textures de la vostra escena.


Optimització d'imatges i vídeos


Les imatges i els vídeos molt grans i detallats poden reduir el rendiment al web. Si incloeu molts d'aquest tipus de mitjans a la vostra escena, podeu fer el següent per mantenir un bon rendiment:


  • Reduïu les dimensions d'imatges/vídeos grans.

  • Comprimiu els fitxers, utilitzeu la funció "desa per a la web" de Photoshop per a les imatges o utilitzeu una eina de compressió d'imatges o vídeos en línia per reduir la mida del fitxer.

  • Proveu de convertir les imatges .png a .jpeg, ja que sovint tenen mides de fitxer més petites.

  • Converteix GIF a format de vídeo, ja que funcionen de manera més eficient als concentradors.


Optimització de models 3D


Els models 3D complexos poden provocar reptes de rendiment a les vostres escenes. Dos factors principals contribueixen a la complexitat d'un objecte: en primer lloc, els actius de textura en un model; en segon lloc, el nombre de triangles en el mateix model. Normalment, com més realista sembla un model, més complex és (tot i que no sempre és així).


Els models 3D que es troben amb el navegador Sketchfab i Google Poly ja es filtren en funció de la mida i la complexitat dels objectes. Tanmateix, si voleu millorar el rendiment d'un altre model descarregable, podeu reduir la mida de la textura dels objectes o reduir el nombre de triangles. Podeu utilitzar una eina com Blender per fer-ho.


Redueix la mida de la textura


Per reduir la mida de la textura de la imatge d'un model glb, podeu convertir-lo en un fitxer gltf. D’aquesta manera hi haurà una carpeta amb tots els fitxers de textura i podreu reduir la mida d’aquestes utilitzant una eina com Photoshop (reduïu la mida del fitxer glb).


Reduir el nombre de triangles


No hi ha una regla d'or per determinar quin nombre de triangles en un model és ideal, però, recomanem utilitzar models amb només desenes de milers, en lloc de centenars de milers de triangles. Molts models 3D complexos poden reduir el nombre de triangles sense afectar molt l'aspecte del model. Podeu fer-ho amb l'eina “Mesh Decimation” de Blender.


Recent Posts

See All

Enllaçar sales de Hubs

És possible enllaçar sales de Hubs amb Spoke o directament des de Hubs. Per fer-ho, primer voldreu crear les vostres sales i després crear escenes per a les sales que utilitzen l'element "Enllaç" per

bottom of page