Interfície d'usuari

Barra d'eines


  • Menú desplegable

Al menú desplegable trobareu opcions per desar, desar com a, exportar el vostre fitxer, així com trobar ajuda sobre com utilitzar Spoke.


  • Eines de transformació


  1. Transformació [T]: mostra l’aparell de transformació: arrossega les fletxes per moure l'objecte al llarg de l'eix X, Y o Z. També podeu moure objectes amb l'eina de captura. Mentre se seleccionen objectes, premeu G per agafar la selecció, moveu el ratolí i feu clic per col·locar l'objecte a l'escena. Premeu Esc o G de nou per cancel·lar l'operació actual.

  2. Rotar [R]: mostra l’aparell de rotació: arrossega els anells de l’aparell per rotar l'objecte al llarg de l'eix X, Y o Z.

  3. Escalar [Y]: mostra l'aparell d'escala: arrossega el cub central de l'aparell per escalar l'objecte cap amunt o cap avall.

  4. Eines de quadrícula

  5. Commuta l'espai de transformació [Z]: (pel que fa a l'espai de transformació) canvia l'aparell de transformació perquè s'orienti segons les coordenades XYZ del món, en comptes de les de l’objecte. Realment no veureu cap diferència fins que no gireu l'objecte (p. ex., girar un cotxe 45 graus). Un cop fet, podeu tornar a l'eix local de l'objecte per avançar.

  6. Pivot de transformació [X]: de vegades, col·locar un objecte pot ser difícil si el punt de pivot del model està configurat incorrectament. Podeu canviar com es calcula el pivot mitjançant aquest menú desplegable. Es pot configurar al centre, a la part inferior o a la selecció.

  7. Alterna el mode d'ajustament [C]: de vegades és possible que vulgueu moure-us i objectar amb una posició de previsió o rotació. Per fer-ho, canvieu el mode d'ajustament fent clic a la icona de l'imant. Podeu configurar la configuració de la translació i la rotació mitjançant els menús desplegables.

  8. Controls del mode Snap: determina amb quina precisió s'apliquen les eines de transformació

  9. Alterna la visibilitat de la quadrícula: mostra/amaga la quadrícula 3D. En el mode de col·locació, els objectes es poden col·locar a sobre d'altres objectes o de la quadrícula. Quan es construeix verticalment, pot ser útil canviar l'alçada de la quadrícula:

  • Premeu “ = “ per augmentar l'alçada de la quadrícula

  • Premeu “ - “ per reduir l'alçada de la quadrícula


  • Publica als concentradors


Feu clic en aquest botó per obrir el diàleg de publicació on podeu editar la informació de la vostra escena abans de publicar-la al CatVers.


Panell de la finestra gràfica

La finestra gràfica mostra una vista prèvia de la vostra escena on podeu seleccionar i moure objectes. Tingueu en compte que el que es vegi a la finestra gràfica quan publiqueu l'escena serà la imatge en miniatura d’aquesta.


  • Selecció d’objectes: podeu seleccionar objectes fent clic a sobre d'ells (manteniu premuda la majúscula per seleccionar diversos objectes).

  • Moviment de càmera: feu clic esquerre i arrossegueu per orbitar al voltant de la vostra escena. Mantingueu premut el botó dret del ratolí per entrar al mode de vol, on podeu utilitzar el ratolí per mirar l'escena i les tecles WASD per moure la càmera. Premeu la tecla F per enfocar els objectes seleccionats.

  • Aparell de transformació: quan tingueu seleccionats un o més objectes, apareixerà l’aparell de transformació.


Panell de jerarquia

Els objectes que afegiu a l'escena es mostren al tauler de jerarquia. Feu doble clic a l'objecte per centrar-lo a la finestra gràfica. Podeu arrossegar objectes dins del tauler de jerarquia per reordenar-los o canviar-los. També podeu arrossegar elements des del tauler de recursos i fitxers des de l'ordinador al tauler de jerarquia per afegir-los a la vostra escena.


Panell de propietats

Es poden establir propietats addicionals de l'objecte al tauler de propietats. Això inclou coses com ara ombres, colors clars i molt més.


Els objectes s'afegeixen a Spoke i es poden personalitzar canviant-ne les propietats. Els diferents tipus d'objectes tenen diferents propietats disponibles (per exemple, una llum tindrà una propietat "intensitat", però un model 3D no). La majoria dels objectes tindran propietats de transformació, que representen la posició física a l'espai.


Panell d'actius

Pots trobar contingut per afegir a la teva escena al tauler de recursos. Podeu fer clic als recursos per afegir-los a l'escena. Els recursos també es poden arrossegar des del tauler de recursos i deixar-los anar a la finestra gràfica, al tauler de jerarquia o al tauler de propietats.


  • Recursos


A la part esquerra del panell d’actius hi ha una llista de recursos:


  • Elements: són els components bàsics de Spoke. Aquí hi trobareu llums, mitjans, punts de generació i qualsevol altre tipus d'objecte.

  • Els meus actius: pengeu i cerqueu els vostres propis models 3D, imatges, vídeos i àudio.

  • Kit d'arquitectura: conté peces que es poden unir per construir una gran varietat d'estructures. Aquest kit conté terres, parets, escales i molt més.

  • Kit de roques: conté una col·lecció de models de roca realistes que es poden utilitzar per afegir detalls al terreny, construir plataformes o qualsevol altra cosa per a la qual necessiteu una roca.

  • Sketchfab: un mercat en línia per a models 3D. Conté una gran varietat de models d'alta qualitat per ajudar-vos a omplir la vostra escena.

  • Google Poly: una altra font de models 3D. La majoria dels models són d'estil “low poly”.

  • Imatges Bing: cerca al Bing imatges d'arreu del web.

  • Vídeos de Bing: cerca a Bing vídeos d'arreu del web.

  • Twitch: troba reproduccions en directe de jocs i més a Twitch.

  • Gifs de Tenor: Trobeu gifs animats per afegir a la vostra escena a Tenor.


Funcions experimentals


Per provar-los, podeu activar les funcions experimentals. Tingueu en compte que aquestes funcions encara es troben en fase de prova i és possible que no continuïn sent compatibles.



Recent Posts

See All

Podeu publicar una escena directament al CatVers o exportar-la com a fitxer .glb o com a escena de Spoke heretada. Publicació al CatVers Quan publiqueu al CatVers, la vostra escena tindrà un URL únic.

Generació de quadrícules de navegació El plànol defineix tant per on pots caminar, com de quina manera els objectes interactius xoquen amb l'escena. Crea una quadrícula de navegació (on es pot caminar